Veselīgi paradumi, kas palīdz ietaupīt

Tā kā man nepatīk pamācošs tonis, arī pati nevēlos izklausīties skrupulozi nopietni. Tomēr negribu, lai manis rakstītais aizietu vējā, tāpēc, pirms gatavoju šo rakstiņu, atsaucu atmiņā, kādā veidā padomus snieguši skolotāji, kas savulaik bijuši manas autoritātes. Šo metodiku es šad tad pielietoju, cenšoties ieviest jaunu vai paslavējot sevi, par labi iesakņojušos paradumu.

Tātad vispirms tik tiešām ir jāuzsver labais! Pat, ja esmu tiktāl ieslīgusi, nelāgos ieradumos, ka ne gala, ne malas, izvēlos labākos no tiem, kurus vēlētos redzēt manā dzīvē arī nākotnē. Visu mainīt uzreiz ir patiešām neveselīgi, un labi domātās veselīgās pārmaiņas nekādā gadījumā nevajadzētu sākt ar neuzveicamu uzdevumu. Veselīgi paradumi, ieviesti dzīvē palēnām un pamazītēm, radīs jau uzreiz kaut mazliet ievērojamas izmaiņas dzīves ritmā, iedzīvosies tajā vieglāk. Tieši tāpat ir ar veselīgiem paradumiem, kas palīdz ietaupīt. Ja Tu nolemsi dzīvot bez gaļas produktiem, atsakoties no tiem visiem vienlaicīgi, manuprāt, Tu nolem sev lielāku iespēju atgriezties pie vecā tēriņu (un ēšanas) stila, nekā apzinies. Padomā, piemēram, kā šādas izmaiņas atsauksies uz ģimeni vai svarīgu attiecību dzīvi. Uzdod sev jautājumu, vai, piemēram, gatavojot ēdienreizes, Tu varēsi piedāvāt visiem pieņemamu un pilnvērtīgu pārtiku? Bet atteikšanās no gaļas produktiem ēdienkartē ir tikai viena no iespējām, kā veselīgu paradumu izmantot taupības režīma uzlabošanai! Esmu sagatavojusi vēl sešus pārsteidzoši vienkāršus veselīgu paradumu ieteikumus, kas palīdzēs Tev ietaupīt.

  1. Ēd zaļu termiski apstrādāta vietā.

Vārīts, viegli apcepts vai sutināts produkts nav nekas slikts. Turpretī, ja vēlies ietaupīt gan laiku, gan naudu (elektrība un gāze taču arī kaut ko maksā, vai ne?), izvēlies dārzeņus ēst svaigā veidā. Izvēlei – dažādi smūtiji, piemēram, viegli pagatavojams, mikserī samalts dzēriens no spinātiem, banāniem, zemenēm, svaigas piparmētras, melonēm un ledus.

  1. Ēd viegli sautētu cepta vietā.

Stipri un ilgi cepts ēdiens tomēr nav labākā izvēle. Vari gatavot vieglus sautējumus – ietaupīsies gan laiks, gan arī elektroenerģija.

  1. Sēj un stādi zaļumus pats.

Gan balkonu, gan piemājas dārziņu īpašnieki, pat vienistabas dzīvokļa saimnieki var izaudzēt zaļumus un salātus paši. Turklāt nogrieztu salātu labā īpašība ir – tie ataug! Pamēģini, ataug pat veikalā pirktas salātu galviņas kacens!

  1. Izvēlies elpošanas vingrinājumus par tabakas aizstājēju.

Nespēju nosodīt nevienu, kurš pats labprātīgi bojā savu veselību, elpodams tabakas dūmus. Ja nu Tu domā par taupības prakses ieviešanu savā dzīvē, atceries, ka tabaka ir viens no vērā ņemamajiem ikdienas izdevumiem, no kuriem var atteikties. Vienlaikus iesaku uzsākt elpošanas vingrinājumu apguvi.

  1. Alkoholisko dzērienu vakarā aizstāj ar glāzi ūdens vai tējas tasi.

Jā, tiesa. Alkohols sagādā vieglu un tūlītēju atslābumu, es Tevi saprotu. Atslēgšanās no dienas ritma palīdz aizmirst darba ķezas un sniedz vajadzīgo sagatavošanos miera fāzei. Tomēr – ja mums dots prāts un veselība, esmu pārliecināta, ka cilvēka spēja izmantot savu radošumu ir neierobežota! Ne jau tikai iekšķīgi lietojami produkti, bet, piemēram, vasarā svaigs gaiss un tīrs ūdens peldvietā arī ceļ tonusu un rada gluži citādu sajūtu pēc ikdienas slodzēm, turklāt pilnīgi bez maksas.

  1. Gatavo mājās tā vietā, lai dotos uz kafejnīcu.

Kafejnīcai ir pievienotā vērtība – apkalpošana. Tomēr mājās gatavota ēdiena smaržai un garšai (un lieliskajām izmaksām!) nav aizstājēja. Vakariņas sveču gaismā izdosies tikpat izcilas, kā ārpus mājas, ja vien Tev līdzās būs īstais sabiedrotais un partneris.

Post Navigation