Kā sevi motivēt nodarboties ar skriešanu?

Lai būtu viegli uzsākt tādu nodarbi kā skriešana, nav vajadzīgs vairāk par ideju, pavisam nedaudz radošas izdomas un sevis mīlestības. Taču, ja vēlaties skriet, interese būs jāuztur ilgāk par pāris reizēm divdesmit minūšu gara skrējiena.

Cik gan bieži mēs neesam spārnoti no domas vien, ka iegūsim lielisku sirds veselību, dāmas jau iztēlē redz perfektu figūru un sejas ādu, bet, nonākot punktā, kad jāuzsāk reāla rīcība, ar sapņošanu izrādās par maz – vajag arī pastrādāt, lai redzētu rezultātu. Toties rezultātus pēc pāris reizēm joprojām nesaskatīt… Ko darīt? Vai tas tiešām ir tik grūti: vēlmes taču ir dotas visiem – vienlīdz karstas kā kungiem, tā dāmām, kā jauniem, tā veciem. Tomēr pie sapņa tiek tie, kas ir neatlaidīgi, plāno savus panākumus un zina, kāds iznākums viņus gaida ceļa galā.

Fitnessmagazine.com iesaka – sevi ir jāatalgo arī par vislabāko paradumu ievērošanu. To varat darīt, piemēram, reizi nedēļā palutinot sevi ar šokolādes kūku vai karstu šokolādi – ne biežāk, citādi upurēsiet labi domāto kaloriju dedzināšanu. Tāpat esot noderīga arī mūzikas klausīšanās skriešanas laikā – aktīvs ritms par 20 % uzlabojot izturību.

Vēlams ieviest nemainīgu skrējiena laiku ik dienas – vai ik pārdienu, atkarībā no tā, kāds ir Jūsu skriešanas mērķis un grafiks. Ķermenim pierodot pie pastāvīgas slodzes, to var pamazām palielināt – un kas gan labāk motivē mūs, kā jauni sasniegumi?

Par sasniegumiem runājot – izvēlieties piedalīties maratonā. Publisko maratonu rīkotāji parasti piedāvā arī sagatavošanās posmu ar treniņu režīmu. Turklāt psihologi pierādījuši, ka sacensība uzlabo rezultātu. Jūs uzrādīsiet labākus rezultātus, ja jutīsiet sāncenša elpu pakausī.

Bet ne vienmēr ir nepieciešama sacenšanās par labākiem rezultātiem – arī ar sevi ne. Ja Jūs skrienat labprāt, neviena nepiespiests, vienkārši izbaudot procesu un gūstot baudu no skrējiena laikā notiekošajām pārmaiņām organismā (elpošana, tonuss, možums), īpaša motivācija nemaz nav nepieciešama. Tikai brīžos, kad vajag sevi nedaudz uzmundrināt – jo mēs taču visi esam tikai cilvēki.

Ja esat nolēmis skriet, mostieties agri. Rīta stundai zelts mutē, skan latviešu paruna. Tā varēsiet arī vairāk paveikt, turklāt vasaras mēnešos, kamēr karstums vēl nav pieņēmies spēkā, rīti ir ideāls diennakts laiks fiziskajai kultūrai.

Saistiet skriešanu ar pozitīvām emocijām. Tās nerodas, ja neesat, sagatavojies treniņam. Kāpēc neiegādāties jaunu skriešanas kostīmu vai apavus? Ja esat tehnoloģiju fans, pielietojiet savu kaislību, izmantojot skriešanai paredzētos rīkus – telefona aplikācijas, pulksteņus, soļu skaitītājus, ar kuru palīdzību Jums gan radīsies priekšstats, cik kilometrus tad īsti esat veicis, gan varēsiet dalīties ar saviem sasniegumiem sociālajos tīklos. Pozitīvās emocijas var radīt, ja pirms skrējiena nedaudz paēd – ar tukšu vēderu, tāpat kā ar pārāk smagu kuņģa saturu būs jāpārvar nevajadzīgi šķēršļi. Pirms treniņa varat apēst, piemēram, vienu banānu, bet 30-60 minūtēs pēc nodarbības atjaunot zaudēto šķidrumu ar sodu saturošu sporta dzērienu vai – uzņemot proteīnus – panašķoties ar tītara gaļas sviestmaizi. Šajā laikā ķermenis atjauno enerģijas krājumus, un Jūs varat tam palīdzēt sagatavoties nākamajam treniņam.

Motivācijai palīdz arī mērķis. Izvēlieties iepriekš minēto maratona skrējienu – būsiet ieguvis vismaz divu mēnešu sagatavošanās periodu. Ieplānojiet vai padariet par patīkamu pienākumu nākamo atvaļinājumu pavadīt kalnos. Ar katru nākamo skriešanas reizi Jūs pietuvosieties vieglākam ceļam kalnu takās.

Izmantotie avoti: http://www.pingviniem.info/

Post Navigation